Les noves tecnologies i
internet han afectat els hàbits lectors de tota la població, i especialment els
dels joves. De fet, no és cert que els joves no llegeixen, al
contrari, potser llegeixen més que mai.
En aquest projecte, L'Aina, la
Berta i el Sergi, alumnes de 4t d'ESO, fan una recerca d’allò que llegeixen els
joves d'entre 12 i 16 anys des del punt de vista dels suports, els llibres i
les temàtiques que més els interessen. Així mateix, fan un estudi
comparatiu dels usos que els joves fan de les sis biblioteques distribuïdes
pels districtes de la ciutat de Terrassa.
D'altra banda, també comparen
les dades obtingudes –tant en les 225 enquestes fetes a joves terrassencs
d'entre 12 i 16 anys, com en les sis biblioteques públiques de la ciutat–, amb
les dades obtingudes per la Berta, una de les components del grup, a Phoenix
(Arizona, EEUU), fruit de la seva estada en aquella ciutat a començaments
d'any.
El resultat és un treball rigorós que ens
aporta informació actualitzada sobre els hàbits lectors, els suports
tecnològics i els usos que els joves fan de les biblioteques de casa nostra,
així com els dels joves de la ciutat nord-americana de Phoenix. Els tres autors
d'aquest treball, ens ofereixen unes dades rellevants i molt útils per als
professionals de la lectura.
Jordi Badiella (Escola el Cim de Terrassa - Grup
Bibliomèdia)
Molt interessant, l'estudi. El podem llegir? Està penjat en obert? Gràcies,
ResponEliminaMireia
Sí, clica la imatge i s'obrirà el lloc web on l'hen penjat:
ResponEliminahttps://sites.google.com/site/quellegimelsjoves/
Salutacions.
Jordi
Bon treball. El tindrem en compte!
ResponEliminaJoan Portell Rifà