En el nostre Pla de Lectura de Centre, en les orientacions pel treball de
l’hàbit lector i el gust per llegir, remarca que llegir fragments i obres i
conèixer alguns autors i autores significatius de la literatura catalana,
castellana i universal és ajudar a descobrir l’experiència emocional que pot
provocar una bona lectura. Per això és importantíssim apropar els textos
literaris als alumnes mitjançant la interacció, l’opinió i la conversa a l’aula
per tal de fomentar el plaer de llegir.
El setembre del 2015 el claustre de professors de l’escola Santa Susanna va
decidir adherir-se a la celebració del centenari del naixement de Roald Dahl,
un dels autors més emblemàtics de la literatura infantil. Per aquest motiu es
proposà la lectura de diverses de les seves obres més conegudes. Des de la
biblioteca de l’escola es van fer diferents propostes de lectures als tutors de
cicle mitjà i de cicle superior. Es va acordar que la classe de 3r llegirien Els
Culdolla, la classe de 4t Agutrot, la classe de 5è Les
bruixes i la classe de 6è Matilda. Es va decidir que el temps
diari que es dedicaria a aquestes lectures es distribuís en dues activitats
diferenciades: un temps de lectura expressiva per part de l’ensenyant i un
temps per parlar del que s’ha llegit.
Com a cloenda de la lectura dels diferents llibres es van programar, per
cada classe per separat, unes visites a la Biblioteca Pública Serra i Moret de
Pineda de Mar. La Biblioteca ens havia
ambientat la sala amb altres llibres de l’autor, les adaptacions
cinematogràfiques, i altres materials relacionats amb l’escriptor i la seva
obra.


Pel que fa a la visita dels alumnes de Cicle Superior se’ls va presentar
l’autor i els seus llibres més destacats, fent una breu pinzellada de
l’argument de cada un d’ells. Fet que els va permetre poder participar
activament, per grups, a la gimcana anomenada “El món màgic de Roald Dahl”

Pels alumnes han estat unes visites molt pràctiques, dinàmiques i
divertides, on han pogut posar a prova els seus coneixements sobre Roald Dahl i
també han pogut conèixer més llibres del fons de les biblioteques relacionats
amb els personatges i temes dels contes de Dahl.
Val a dir que un bon lector és un millor estudiant, capaç d’escoltar,
entendre i participar activament, capaç d’analitzar, sintetitzar, aprendre i
compartir coneixement. Enfrontar, doncs, els alumnes a lectures d’autors i
autores significatius suposa ser capaç de comprendre millor el món que ens
envolta, les altres persones i a nosaltres mateixos.
Anna Barrera Puig
Escola Santa Susanna
https://issuu.com/71232/docs/roalddahl_100_anys
Esperem que us sigui d'utilitat!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada