Entrevista amb Jaume Cela


Jo sóc un aprenent.

Trobo inspiració en tot el que m’envolta i em sorprèn, en tot allò que em porta a fer-me preguntes.

M'emociona veure com els nens i les nenes aprenen i com comparteixen el que aprenen.

Estic molt orgullós de la meva família, de la colla d’amics, de les persones amb qui he treballat a les escoles i, sobretot, de les meves i dels meus alumnes.



Què és el que t'agrada més de llegir?  Què és per tu la lectura? Sóc un lector tot terreny, llegeixo de tot. Llegir per mi és tenir més vides que els gats. La lectura em parla del món, em fa descobrir l’ambigüitat humana, em fa ser menys innocent, em fa dubtar, em qüestiona, m’interroga, em dóna alegries i disgustos... em fa sentir viu.


Quines diries són les preferències literàries dels infants? Els nens i les nenes llegeixen de tot sempre que tinguin al seu costat uns adults que llegeixin, de tot també. Després trobaran els seus gèneres, temes, personatges... preferits, però en principi estan interessats en tot.

Quin paper té o pot tenir la biblioteca escolar en la formació dels infants. Un paper fonamental. Els éssers humans ens sabem contingents, necessitats, incomplets... ens fem preguntes i busquem respostes. La biblioteca és un dels llocs que conté les respostes que anem donant a aquestes preguntes al llarg de la vida, que sempre seran insuficients. Una biblioteca és el lloc on conviuen les veus.

Quines són per tu les claus per motivar a la lectura Que els adults llegim davant dels nens, de les nenes, dels joves i que trobem espais informals per comentar allò que llegim, com ho fem, per altra banda, amb altres activitats.


Quin és el projecte o tasca més important que tens ara entre mans? Continuar fent treball voluntari a l’escola Bellaterra, participar en els debats sobre temes educatius, escriure, llegir, anar molt al cine, fer-la petar amb els amics i fer d’avi.

El meu consell és que observem bé el món, tot el que hi passa i que ens sentim convidats a millorar-lo.

Pots trobar més coses sobre mi a internet, a les llibreries...


Comentaris