Entrevista amb Carme Fenoll

Jo sóc una bibliotecària catalana que viu a Palafrugell i que durant cinc anys he estat treballant com a Cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya. Intenta teixir complicitats amb el sector editorial i cultural del país i promoure accions per aconseguir un país més culte i més crític.
Trobo inspiració parlant amb professionals apassionats per la seva feina. Hi ha unes quantes persones que admiro molt i que em serveixen de referent. També m’inspira molt la lectura d’articles professionals, la lectura dels diaris i darrerament algunes aportacions a Twitter.
M'emocionen moltes coses. La primera: veure créixer les meves dues filles. I m’emociona la gent capaç de transmetre passió en el què fa i ho comparteix.
Estic molt orgullosa d’estar ajudant a impulsar i donar a conèixer millor el sistema bibliotecari català, que té un potencial enorme.
Algú, una vegada em va dir que les fades bones sempre guanyen.





Què és per tu la lectura?
La lectura és oxigen per l’ànima i un vici saludable que em permet gaudir més de la vida.


Què és el que t'agrada més de llegir?  
Una bona novel·la que sàpiga connectar amb el meu estat d’ànim en aquell moment.


Quins 5 llibres o autors i il·lustradors de literatura infantil creus  són imprescindibles en una bona biblioteca infantil i per què.
Certament és molt difícil, però si són només 5, faria una tria molt personal: tot Roald Dahl, Jules Verne o, més propers, els llibres d’en Manolito Gafotas (Elvira Lindo) o dels d’il·lustradors que m’apassionen com la Noemí Villamuza o Martin Salisbury.

Quines diries són les preferències literàries dels infants?
Com amb els adults, els que connecten millor amb la seva manera de fer i pensar, sense passar per el sedàs d’allò políticament correcte. Els que desprenen emoció i tenen sentit. 

Quin paper té o pot tenir la biblioteca escolar en la formació dels infants?
Diria que és la primera baula que connecta l’infant amb la lectura de forma democràtica. Tenint en compte que no totes les famílies poden o volen configurar un panorama lector ric per als seus infants, penso que la biblioteca escolar ha d’assegurar posar a la disposició dels infants el millor servei, gestionat per persones a qui apassioni la lectura i la informació.

Quins elements fan un llibre infantil atractiu?
Si és il·lustrat, una bona entesa entre text i imatge. I per a tots, coherència i una bona idea al darrere. Amb aquesta matèria primera, caldrà la complicitat de tots els agents: un bon editor i una bona prescripció entre llibreters, bibliotecaris, crítics i lectors.

Quines són per tu les claus per motivar a la lectura
Un bon mediador que en un moment donat, faci una bona tria per una persona concreta i un bon servei de biblioteques que permeti l’accés fàcil i plaent a la lectura.

Quin és el projecte o tasca més important que tens ara entre mans?
La de dissenyar els objectius estratègics del Servei de Biblioteques a tres anys vista i el de treballar per aconseguir els recursos necessaris per tirar-los endavant. 

El meu consell és... envoltar-se de persones a qui admiris i esforçar-te al màxim en la teva feina.

Pots trobar més coses sobre mi...a la Viquipèdia: https://ca.wikipedia.org/wiki/Carme_Fenoll_i_Clarabuch
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

Comentaris