8 de novembre de 2013

Trobada de Bibliomedia a l'institut Joan Miró de Cornellà



El dissabte, 26 d’octubre, es va celebrar la primera trobada del grup Bibliomèdia d’aquest curs a l’ Institut Joan Miró de Cornellà.



La responsable de la biblioteca del centre, Josefa Sánchez, va donar la benvinguda al grup presentant la biblioteca i explicant-ne el projecte.







A continuació l’equip de coordinació va presentar el Pla de treball per aquest curs i es van organitzar grups per treballar en els diversos àmbits que concreten els objectius d’aquest Pla:

1- Mantenir la presència de Bibliomèdia a la xarxa i en els àmbits educatius relacionats amb la biblioteca escolar.

2- Mantenir el grup de treball de Bibliomèdia dins les activitats del Pla de Formació de Zona (PFZ).
  • Mantenir i ampliar l’espai web d’experiències de competència informacional i biblioteca escolar. 
  • Traduir al castellà el web Cinfoaula.
  • Elaborar un document amb directrius de com organitzar i mantenir una biblioteca escolar digital.
  • Escriure ressenyes de llibres infantils i juvenils a la revista GUIX.
  • Escriure articles pel bloc de Bibliomèdia.

3- Estudiar quina aportació pot fer la biblioteca escolar en relació a l’escriptura. Elaborar un document amb orientacions pels centres.


4- Iniciar una col·laboració entre Bibliomèdia i el Puntde lectura de Rosa Sensat en els àmbits que compartim: Competència informacional i Escriptura i biblioteca escolar.

5- Viatjar a Mallorca per conèixer i establir contacte amb les biblioteques escolars de l’illa (28, 29 i 30 de març de 2014)



Finalment la Josefa Sánchez va exposar el treball iniciat a l’institut Joan Miró en relació a l’escriptura i que servirà de punt de partida a Bibliomèdia per començar a plantejar un treball sobre Escriptura i biblioteca escolar.






Després d’aquesta presentació i del debat que va suscitar en el grup, es va acordar que:
  • El treball de l’escriptura en un centre és complex i implica totes les àrees del currículum, si bé són les àrees lingüístiques les que hi fan una major incidència.
  • Cal concretar de quina manera hi pot col·laborar la biblioteca escolar.
  • L’elaboració d’un document amb orientacions sobre l’escriptura i la biblioteca escolar és una tasca que no es pot assolir en un sol curs.
  • Pel curs 2013-2014 ens proposem recollir activitats que es realitzen des de la biblioteca escolar que impliquin una producció escrita amb l'objectiu que ens serveixen per iniciar l'estudi i poder valorar l'abast del tema.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada