El
dissabte, 26 d’octubre, es va celebrar la primera trobada del grup Bibliomèdia
d’aquest curs a l’ Institut Joan Miró de Cornellà.
La responsable de la biblioteca del centre, Josefa Sánchez, va donar la benvinguda al grup presentant la biblioteca i explicant-ne el projecte.
A
continuació l’equip de coordinació va presentar el Pla de treball per aquest
curs i es van organitzar grups per treballar en els diversos àmbits que concreten
els objectius d’aquest Pla:
1- Mantenir la presència de
Bibliomèdia a la xarxa i en els àmbits educatius relacionats amb la biblioteca
escolar.
2- Mantenir el grup de
treball de Bibliomèdia dins les activitats del Pla de Formació de Zona (PFZ).
- Mantenir i ampliar l’espai web d’experiències de competència informacional i biblioteca escolar.
- Traduir al castellà el web Cinfoaula.
- Elaborar un document amb directrius de com organitzar i mantenir una biblioteca escolar digital.
- Escriure ressenyes de llibres infantils i juvenils a la revista GUIX.
- Escriure articles pel bloc de Bibliomèdia.
3- Estudiar quina aportació
pot fer la biblioteca escolar en relació a l’escriptura. Elaborar un document
amb orientacions pels centres.
4- Iniciar una col·laboració
entre Bibliomèdia i el Puntde lectura de Rosa Sensat en els àmbits que compartim: Competència informacional i Escriptura
i biblioteca escolar.
5- Viatjar a Mallorca per
conèixer i establir contacte amb les biblioteques escolars de l’illa (28, 29 i
30 de març de 2014)
Finalment la Josefa Sánchez va exposar el treball iniciat a l’institut Joan Miró en relació a l’escriptura i que servirà de punt de partida a Bibliomèdia per començar a plantejar un treball sobre Escriptura i biblioteca escolar.
Després
d’aquesta presentació i del debat que va suscitar en el grup, es va acordar
que:
- El treball de l’escriptura en un centre és complex i implica totes les àrees del currículum, si bé són les àrees lingüístiques les que hi fan una major incidència.
- Cal concretar de quina manera hi pot col·laborar la biblioteca escolar.
- L’elaboració d’un document amb orientacions sobre l’escriptura i la biblioteca escolar és una tasca que no es pot assolir en un sol curs.
- Pel curs 2013-2014 ens proposem recollir activitats que es realitzen des de la biblioteca escolar que impliquin una producció escrita amb l'objectiu que ens serveixen per iniciar l'estudi i poder valorar l'abast del tema.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada