Articles i notícies com aquestes en podem llegir quasi bé a diari, s’han mostrat moltes dades i sempre coincideixen en l’augment de temps de lectura i lectors de diferents franges d’edat encara que en diferents percentatges. Malauradament les biblioteques han estat molt temps tancades i a les escoles i als instituts l’espai de la biblioteca s’ha hagut de cedir per esponjar les classes, sense, en molts casos, oferir la possibilitat d’endur-se llibres en préstec o gaudir d’estona de lectura. Situació comprensible i difícil per tothom.
Cal dir també, que força biblioteques se les han empescat d’una manera o altra per no deixar d’apropar la lectura, motivar-la, fer activitats de cerca, etc.
Doncs, pensant coherentment: Ara sí que ho tenim clar! No cal que dubtem!
La lectura ens ha servit positivament en aquest temps complicat de tancament a casa, ens ha aportat ànims, moments d’alegria, de tranquil·litat, de distracció i també de coneixement. És, doncs, un hàbit bàsic de fomentar a l’escola, a les famílies, a les biblioteques i arreu.
Llavors, plantegem la següent pregunta perquè la resposta no l’acabem de tenir resolta en el nostre país:
En la llista d’aprenentatges, que com a societat hem d’assolir després d’aquesta pandèmia, no en serà un, de molt important, el de planificar i consolidar bons plans de lectura i de biblioteques a les escoles i instituts amb constància, aplicació llarga en el temps i
avaluació sostinguda?
Llavors, plantegem la següent pregunta perquè la resposta no l’acabem de tenir resolta en el nostre país:
En la llista d’aprenentatges, que com a societat hem d’assolir després d’aquesta pandèmia, no en serà un, de molt important, el de planificar i consolidar bons plans de lectura i de biblioteques a les escoles i instituts amb constància, aplicació llarga en el temps i
avaluació sostinguda?
Passem ara, com cada any, a compartir amb vosaltres les RECOMANACIONS que ens heu fet arribar.
Guia de Lectura de Nadal del Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf
Garbell d’hivern de la Biblioteca Infantil de l’Associació de Rosa Sensat.
Lectures recomanades del blog d'en Jaume Centelles
Novetats del primer trimestre del nou butlletí del Banc de Recursos de la Lectura.
Lectures d'hivern 2020. Escola Rosa Oriol de Lliçà d'Amunt.
Literatura Infantil i Juvenil. Escola La Sínia de Cerdanyola del Vallès.
Recomanacions Nadal. Escola Pla de les Vinyes. Santa Coloma de Cervelló
I en homenatge al mestre Rodari aquest any que és el centenari...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada